Bewonderenswaardig maar niet meer dan een aardig tussendoortje

wendyvd 02 augustus 2019
Carolien Spaans vertelt uit eigen ervaring hoe het is om de liefde van je leven tegen te komen, er een leven mee op te bouwen, hem plotsklaps te verliezen en daarna je eigen leven weer op te nemen, met vallen en opstaan.

Al van in het begin van het boek had ik het gevoel dat ik columns aan het lezen was, en geen 'echt' boek. Het verwonderde mij dan ook niet toen ik las dat Carolien in het dagelijkse leven ook columns schrijft. Hierdoor heeft zij een heel vlotte manier van schrijven, doorspekt met humor, ook op de meest trieste momenten.

Dit boek was leuk om te lezen, maar voelt vooral als een getuigenis voor haar zoon, over zijn vader. Ik heb genoten van de schrijfstijl, en bewonder Caroliens kracht om weer op te krabbelen en om haar verhaal met de buitenwereld te delen. Maar het het is voor mij niet meer dan een aardig tussendoortje (ik had het ook snel uit). Daarom krijgt het van mij 3,5 sterren.

Meer recensies van wendyvd