Een onbekende wereld

wendyvd 04 april 2024
Na ‘Wie het mooist valt’ was ik erg benieuwd naar een volgend boek van Sara Novic, en ze heeft me niet teleurgesteld!
Dit boek speelt zich af in een totaal andere setting als haar vorige boek, nl. een dovenschool. Ze beschrijft vanuit een boeiende verhaallijn en vanuit het standpunt van verschillende personages waar dove mensen tegenaan lopen, met welke vooroordelen ze te maken krijgen, hoe moeilijk baalde aspecten van het leven zijn voor hen.
De verschillende karakters zijn goed uitgewerkt, en je kunt je inleven in elk van hen.

Extra boeiend is dat het verhaal meermaals wordt onderbroken door informatieve stukjes over gebarentaal, de geschiedenis van de dovengemeenschap, en uitleg over andere bewegingen die in het boek voorkomen. Vooral de uitgebeelde gebarentaal vond ik erg leerrijk, omdat dat je net dichter bij de dovengemeenschap brengt.

Enkel het einde kon me niet helemaal overtuigen. Dat was er ineens zo plots en voelde ook onaf aan.

Maar graag gelezen, een fijn inkijkje in een wereld die ik nog niet kende.

****(*)

Meer recensies van wendyvd