Ontroerend boek over verlies

wendyvd 19 december 2023
Een heel ontroerend boek over Lena, die plots haar vader verliest in een ongeluk op zee. Ook haar beste vriendin verliest haar vader in hetzelfde ongeluk. Er wordt gezegd dat de vader van Lena er enige schuld aan zou hebben, maar wanneer Lena bij de afscheidsdienst op zee een grote schaduw onder de boot ziet, wil ze er alles aan doen om te bewijzen dat niet haar vader, maar een monster de schuldige is.
Hierbij krijgt ze de hulp van een jongen in een octopuspak.

Het boek laat heel mooi zien hoe iedereen een verlies anders ervaart, dat iedereen zijn weg moet zoeken, en dat elke manier ok is. Het is echt ontroerend, en zo teder en liefdevol. Ik hoorde in een interview dat het verhaal op zich fictief is, maar dat de emoties écht zijn (de schrijfster verloor zelf op jonge leeftijd haar vader). Dat voel je ook echt.

(Ik ben nu vooral ook heel erg benieuwd naar de film, gemaakt door de broer van de schrijfster)

Meer recensies van wendyvd