Boeiende plot en fijne schrijfstijl

wendyvd 06 april 2021
Sarah Bovens volgt een driedaagse opleiding bij een spreekvaardigheidsinstituut, maakt daar vreemde dingen mee, en wordt een aantal dagen later van moord op haar voormalige beste vriendin beschuldigd. Hierna volgt de zoektocht naar wat er precies gebeurd is, en komen de geheimen stilaan aan de oppervlakte.

Het boek zit goed in elkaar, een boeiende plot, goed uitgewerkte karakters, en een fijne schrijfstijl.
Er zitten misschien wat onwaarschijnlijkheden in, en op een aantal (minder belangrijke) vragen kreeg ik geen antwoord, maar dit is vaker zo in soortgelijke boeken, en in dit boek absoluut niet storend. Sommige zaken werden zelfs opvallend goed uitgewerkt en afgerond.

De hoofdstukken worden deels door Sarah zelf in de ik-persoon verteld, ofwel vanuit het standpunt van een van de andere personages (haar man Lars en journalist Boris), in de derde persoon. Dit werkt bijzonder goed, omdat je zo enerzijds heel goed met Sarah kunt meeleven, en anderzijds ook aanvoelt hoe anderen alles beleven.

Een boek dat me aangenaam verrast heeft, graag (afwisselend) gelezen én geluisterd.

(enkel het beloofde ‘inkijkje achter de schermen van het Binnenhof’ wordt niet waargemaakt dit zou niet op de achterflap mogen staan)

Meer recensies van wendyvd