Zin in een complexe familiereünie thriller?

In nevelen gehuld heeft alles wat een goede thriller maakt: afgezonderde locatie, duistere personages en een straf plot.

Auteur
De jonge (1988) Eva Björg Ægisdóttir krijgt al de faam als IJslandse Ruth Rendell… en terecht! Hou ze in de gaten en lees vooral haar boeken.

Cover
In nevelen gehuld (euh, beetje rare titel als vertaling van 'je ziet me niet') geeft je meteen het kille gevoel van de ruwheid in IJsland met uiteraard de mist. Het kerkje brengt me wat in verwarring, maar dat zal aan mij liggen.

Het verhaal
De familie van Ingolfur houdt een post mortem feest voor zijn 100ste verjaardag in een exclusief afgezonderd hotel op een eiland. Ingolfur heeft het enorm succesvol bedrijf Snaeberg opgericht, waarin de meeste familieleden werken en van de opbrengsten meegenieten.

Elk familielid of partner wentelt zich in een ingewikkelde historiek of relatie en dat brengt frustraties en spanning met zich mee. Plots krijgt het gezelschap te maken met een storm, die hen volledig isoleert. Wie missen ze?

Mijn gedacht
IJzersterke donkere thriller, die je in spanning houdt van begin tot einde. Heel slim geschreven vanuit diverse personages, zodat je genuanceerde gelaagdheid krijgt én ook informatie vanuit verschillende standpunten. Echt knappe, originele plotwendingen, waarbij de duisterheid van IJsland (on)gewild een rol speelt. Mooi opgebouwd en enorm fijn om te lezen.

Meer recensies van wereldgenieter