Vlot verhaal

Wijna Pronk 11 november 2023
Amy en de lieve moordenaar van Pieter Wouter Broekharst mocht ik lezen

Een oudere apotheker die ook herbarist is , trekt van geneeskrachtige planten de werkzame stoffen die kunnen worden gebruikt als vergif en dodelijk zijn . Hij is in het huwelijk gelokt en boos op zijn vrouw en op de buurvrouw , daar beide zijn goedheid als mantelzorger misbruiken .
Daar steekt hij een stokje voor en maakt er een rigoreus einde aan .
Een overbuurvrouw tipt de politie , waardoor hij voor 6 jaaar achter de tralies belandt .
Als hij vrijkomt wreekt hij zich op de overbuurvrouw en op 2 bewakers vanwege de behandeling die hij kreeg in het gevang .
Hij ontvoert Amy een jong meisje , maar alles loopt anders dan gepland .

Mijn leeservaring

Vanaf de eerste regels werd ik gegrepen door het verhaal en door de hoofdpersoon .
Het verhaal ontrolt zich soepel en de spanning blijft erin .
Je krijgt eigenlijk medelijden met de hoofdpersonage over alles wat hij moet ondergaan .
Dan ontpopt hij zich als een slimme moordenaar die zijn sporen goed wist .
Het blijft ondanks de mishandelingen, en moorden een luchtig vlot leesbaar boek ,en de humor ontbreekt ook niet .
Echt een boek ala Wouter .
Het is echt een boek waar ik erg van genoten heb .
Nu ben ik benieuwd hoe het Amy verder vergaat .

Ik geef het 5 sterren

Meer recensies van Wijna Pronk