Gruwelijk sterk verhaal

Wijna Pronk 16 augustus 2020
Mij werd gevraagd door de auteur #AnitaPronk om haar boek te lezen

Dit boek is haar debuut , maar wat voor een ...... , gruwelijk goed !
Het boek is gebaseerd op een waargebeurd verhaal
Het is een psychologische Thriller

Het boek gaat over Anna van der Pauw die met haar puberdochter Christiane afgekort Chris in Amstelveen woont .
Ze heeft een heftige tijd achter de rug , ze is na een vechtscheiding van een Tunesier genaamd Jamil ontsnapt uit een gewelddadig huwelijk waarbij bijna haar dochter werd ontvoerd .

Ze heeft toch behoefte aan weer een relatie en zet haar eerste stappen op Tinder
Haar eerste like geeft gelijk een match met de Nigeriaanse student Isaac

Isaac lijkt totaal niet op haar eerste man .

Maar is dat zo , of is het schijn ??
De relatie met Isaac loopt toch niet zo goed als ze wel hoopte
Het wordt een ware machtsstrijd

Het boek leest super goed ik kon het vanaf het begin al niet meer wegleggen
Lezende voort kruip je in Anna haar huid , maar ook in die van Chris
De personages zijn zo goed beschreven dat je ze voor je ziet

Je voelt de onmacht en het verdriet van Chris die haar moeder steeds verder van zich af voelt glijden
Ook voel je de haat jegens Isaac , wat je snapt , ze heeft al zoveel meegemaakt in het huwelijk van haar moeder met Justin

Vanaf het begin voel je eigenlijk al dat Isaac niet deugt , en je wilt roepen begin niet aan deze relatie
Anna word ook geconfronteerd met voorvallen uit haar jeugd , die ook de nodige sporen hebben achtergelaten , en die je vormen naar de persoon die wordt later

Zo heeft Isaac ook de nodige klappen gehad in zijn jeugd , wat hem ook heeft gevormd tot de persoon die hij nu is
De stukjes waar Isaac aan het woord komt geeft je inzicht in zijn verleden

Het boek leest prettig met korte hoofdstukken en is vlot geschreven waardoor het niet saai word en de spanning erin blijft
Wat een kracht heeft Anna om zich toch weer vrij te worstelen uit deze benauwende situatie waarin ze in haar eigen huis gewoon aan de kant word geschoven en niks meer te vertellen heeft

Van mij krijgt het boek 5 sterren , wat een prachtig debuut

Het smaakt zeker naar meer
Dank je wel Anita Pronk dat ik dit pareltje mocht lezen van je , ik vond het een eer !!

Meer recensies van Wijna Pronk