Lezersrecensie

Pakkend verhaal

Wijna Pronk 20 mei 2024
Ik las Veranderend Beeld van Karin Barnhoorn

De beeldend kunstenaar Gideon Landman wordt gediagnosticeerd met Alzheimer . Samen zijn Italiaanse vrouw en muze Nina gaat hij de reis van zijn leven maken . Genieten, zolang het nog kan .
Ze reizen naar Ierland en Italië , landen waar ze allebei emotionele herinneringen hebben . Maar een familiegeheim uit het verleden haalt hun in en zet alles op zijn kop , en tevens dat van hun dochter Floor .

Hoever moet je reizen om het onheil voor te blijven ?

Mijn lees ervaring

Het verhaal pakt je vanaf het begin beet , en laat je niet eerder los dan dat het boek uit is .
Zelfs daarna suddert het nog even na .
Het is heel beeldend beschreven waardoor je in het verhaal stapt , en ervaart wat de personage meemaakt .
Je ruikt en proeft de omgeving waar het speelt .
De personages gaan leven voor je , doordat het vanuit meerdere gezichtpunten wordt beschreven .
Zo krijg je een dieper inzicht in het verhaal .
Je leert ieder persoon beter kennen , en waardeert hem of hebt een hekel aan hem .
Het is een warm verhaal vol liefde en emotie .
Doorspekt met de gevolgen van Alzheimer .

Ik heb enorm genoten van dit boek en heb het in 1 ruk uitgelezen .
Het krijgt van mij 5 dikke sterren

Meer recensies van Wijna Pronk