Sailor V chapers over Valentijnsdag, sportdag en bloed doneren

Ylona Jaspers 20 januari 2024
Dit is het laatste deel van Sailor Venus. Het eerste chapter, nummer 9 in deze volume vind ik het leukst en het grappigst. Het is Valentijnsdag en in Japan geven de meisjes chocolade aan de jongen op wie ze verliefd zijn. Minako heeft niemand om chocolade te geven, ook al valt ze op veel jongens. De slechterik (wordt al snel dadelijk dat zij de slechterik is) verkoopt chocolade rainbow. Alle meisjes kopen die chocolade en eten daar zelf ook van. Zoals je nu raadt worden de meisjes dik van de chocolade en hebben ze dat niet meteen door en dat vond ik grappig. Wanneer ze het door hebben durven ze het ergste woord niet te zeggen “dik”, zo grappig. Ik vind het ook grappig dat de jongens onder elkaar zeggen dat de meisjes de laatste tijd dik zijn. Met Valentijnsdag geven de meisjes de chocolade aan de jongens en je raadt het al dan worden de jongens dik en zeggen de meisjes tegen elkaar alle jongens op school zijn dik, zo hilarisch. Ik vind het ook grappig dat de slechterik die dik is maar wel mooi is zegt dat ze dik mooi vind. Om eerlijk te zijn ben ik daar wel mee eens. Je bent ook gewoon mooi in een maatje meer. Maar dit verhaal heeft niet dit moraal. In Japan vinden ze het normaal dat iedereen dun is en zien ze dik dat je geen zelfbeheersing hebt. Heb ik een keertje gelezen ergens. Het einde van deze chapter vind ik goed, maar dat verklap ik niet. Maar ik geef wel een hint! Jammer dat zulke snoep niet echt bestaat! Ik vind de chapter ook grappig dat Minako een klein kitten wilt en Artemis (kat) daar boos over is. Dan wilt hij iets goed doen bij een sportdag. Minako krijgt als opdracht om een kat te zoeken. Maar dan blijft iedereen hetzelfde briefje te geven. Om iets goed te doen voor Minako mislukt helemaal. En de chapter dat Minako bloed doneert om gratis drinken te krijgen. Dan wordt ze verliefd op een dokter die niet blijkt te zijn wie hij is, die was ook grappig.

Meer recensies van Ylona Jaspers