mooie side story en grappige korte strips

Ylona Jaspers 12 januari 2024
Bij volume 3 vind ik de side story mooi met de titel A Beloved Melody. Het gaat over Tooko die aan het shoppen is en ineens een sms krijgt van Luka. Zij denkt meteen aan een noodgeval, voor diegene die de manga niet kennen. De Zweilt vecht tegen demonen. Blijkt Luka aan het leren hoe hij een sms’je moet versturen. Luka is een demon die aan hun kant staat en met Yuki een bond heeft gesloten. Het is grappig dat Luka denkt dat een mobieltje is om mensen op te roepen. Blijkt te zijn dat Tooko vergeten is dat ze met haar vrienden een tijd heeft afgesproken. Ik vind deze side story mooi omdat het typische een meisjesverhaal is over een meisje die van shoppen houdt. Zij herinnert zich dat Luka toen Yuki er nog niet was, Luka tegen niemand aardig was. Omdat Tooko zo in gedachten verzonken is raakt ze haar vrienden kwijt en weet ze niet wat ze moet doen. Maar dan vind Luka haar die haar deze keer niet kwaad aankijkt. Die scène zag er mooi uit, en dan komt Yuki en die biedt zijn hand uit. Luka is dan jaloers omdat Yuki de hand vasthoudt van Tooko. In hun vorige leven waren Luka en Yuki verliefden (Yuki was in zijn vorige leven een meisje),maar dat weet Yuki niet meer. Zo grappig om te zien dat Tooko haar tong uitsteekt naar Luka. Maar ik weet dat Tooko Yuki als haar vriend ziet.
De korte verhaaltjes waren ook grappig. Tsukumo gaat bij Hotsuma huilen. De meisjes die het zien denken dat Hotsuma, Tsukuma aan het huilen heeft gemaakt. Blijkt op het einde dat de goudvis dood is van Tsukuma. Trouwens wel erg als je erg aan je goudvis bent gehecht. Maar ik vond de strip grappig vanwege het misverstand en niet omdat de goudvis dood was. Welke korte strip ik ook grappig vond dat Tooko vertelt dat haar broer altijd voor haar is. Tenzij hij door meisjes wordt gevraagd om een ijsje te halen. Het is dan grappig om te zien dat ze achter haar broer aanrent en roept hij is mijn begeleider. En de korte strip dat Shuusei fantaseert over stel je voor dat Hotsuma een eigen mobiel heeft en helemaal op het eind dat hij denkt; “ ik wil dat hij nooit een mobiel krijgt,” niet de exacte vertaling, maar wel wat hij exact bedoelt in het Nederlands. Deze manga speelt zich trouwens af voordat er iPhone waren. De korte strip dat Sodom helemaal op het eind in wolven vorm door Luka laat kammen was schattig en Luka boos kijken naar Yuki van “waarom”.

Meer recensies van Ylona Jaspers