manga reïncarnatie

Ylona Jaspers 14 januari 2024
The betrayal Knows my name gaat over een groep jongeren die de Zweilt worden genoemd en elke keer reïncarneren om tegen demonen te vechten. De hoofdpersoon waar het meeste om draait is een vijftienjarige jongen Yuki die in zijn vorige leven een meisje is geweest en een relatie heeft gehad met de demon Luka. Maar dat weet de huidige Yuki niet. In deze manga komt de reïncarnatie vorm in voor van Yuki. Ik vind dat hij als meisje heel andere karakter heeft dan als jongen. Als jongen kan hij tegen gewone rotzakken zich gewoon verdedigen maar niet tegen demonen. Het stukje van Reiga dat hij nogmaals tegen Yuki zegt dat ze voortaan vijanden zijn. Reiga was voordat hij zijn herinneringen terug had de vriend geweest van Yuki. Maar Reiga is een halve demon en heeft in zijn vorig leven de Giou Clan verraden. Zo zielig om te zien dat Yuki daar van slag van is. In deze manga is al bekend dat Takashiro niet de broer is van Yuki. Maar het is wel grappig om te zien dat hij verwacht van Yuki een knuffel die hij niet krijgt, en Yuki zo verbaasd kijken van ‘wat verwacht hij?’. Eindelijk komt een van mijn lievelings personages in voor Sairi, een acteur die bij de Zweilt hoort.
De twee sides story’s waren ook mooi. Een meisje die van Shuusei stiekem foto’s wilt maken maar helemaal op het einde interesse heeft in Hotsuma, omdat ze erachter komt dat Hotsuma eigenlijk geen rotzak is. Ik vind het einde grappig dat Hotsuma niet door heeft dat hij door een meisje wordt achtervolgd en dat meisje wordt weer achtervolgt door een ander meisje die in het hoofdverhaal verliefd is op Hotsuma. Zij denkt dat ze een rivaal heeft. Het twee side verhaal gaat over Sodom hoe hij bij Luka is gekomen. En in het heden heeft Sodom door dat Luka niet gelukkig is omdat Yuki er nog niet is.
Helemaal achterin staat staat hoe je een filmscript leest een verhaal over Yuki en Kanata die samen koken en eten. Kanata vertelt aan Yuki dat hij een vreemde dromen heeft en wanneer hij weggaat zegt hij dat ze niet altijd bij elkaar kunnen blijven. Dit is eigenlijk al een hint dat Kanata zich zijn vorige leven herinnert en weet dat Yuki zijn vijand is, best triest.

Meer recensies van Ylona Jaspers