Informatie boekje over boswachter Boris

Ylona Jaspers 01 maart 2024
Op een kinderlijke manier wordt in ik vorm vertelt wat een boswachter allemaal doet. Om eerlijk te zijn wilde ik het eerst niet lezen omdat het op een kindermanier werd beschreven. Maar omdat het een informatie boekje was over de boswachter en ik toch nieuwsgierig was wat doet een boswachter las ik het toch maar verder. De boswachter die het verteld heet Boris. Nu door dit boekje weet ik wat een boswachter allemaal doet voor zijn werk en dat hij ook weleens op kantoor zit om door te nemen met de andere wat ze moeten doen. Ik dacht altijd dat een boswachter letterlijk alleen buiten werkte. Ik wist niet niet dat er bewust bomen gekapt moesten worden en dat bomen ook kanker kunnen krijgen. Helemaal achterin staan twee verhalen van Boswachter Boris die ik meteen leuk vond. Daarom heb ik geen spijt dat ik het boekje daarom hebt gelezen. Het boekje had ik geleend van de minibieb.

Meer recensies van Ylona Jaspers