Indrukwekkend

Agnes 03 januari 2016
Ik vond dit een indrukwekkend boek, en dan letterlijk, het maakte veel indruk op mij en in gedachten bleef ik er mee bezig ook als ik geen tijd had om te lezen.
Coco Schrijber is een filmregisseur en auteur.
Dit is haar debuutroman.
Het boek bestaat uit een proloog, 3 delen en een epiloog.
Deel 1 vond ik erg leuk om te lezen, mede omdat het zich afspeelde in Doesburg. Het gaat over Gientje en Minnie, per hoofdstuk gaat het over een van hen, de naam staat erboven zodat het wel te volgen is.
In deel 2 is ondeugd Gientje mevrouw Tikker en Minnie haar dochter..
Helaas is er geen sterkte moeder-dochter band.dit wordt goed beschreven.
Deel 3 gaat over Minnie , over mevrouw Tikker en over haar jeugd. Haar leven tijdens de oorlog wordt uitgebreid beschreven en dan begrijp je ook waardoor de vrolijke Gientje de stijve mevrouw Tikker is geworden. Jammer dat Minnie het verhaal van moeders jeugd niet kende, dan had ze haar zeker meer begrip voor haar moeder gehad.

Meer recensies van Agnes