De Blauwe Kamer van Georges Simenon. 25 jaar geleden is deze schrijver overleden en nu worden zijn beste werken opnieuw vertaal en uitgebracht.

Het verhaal begint dat Tony in de gevangenis zit en stukje bij beetje krijgen we het hele verhaal te lezen. Tony zit in de gevangenis omdat hij vreemd ging. Tony is getrouwd met Gisele en samen hebben ze een dochter Marianne daar waar zij vroeger droomden van een groot gezin is het bij een gebleven.
Andrëe de vrouw met wie Tony vreemd gaat is ook getrouwd. Tony en Andrëe hebben samen op school gezeten en hij vond haar een standbeeld maar daarentegen was Andrëe vroeger al verliefd op Tony en zij pakte haar kans toen zij Tony ontmoettein Triant. Het verhaal speelt zich in 1963 af maar het had net zo goed nu kunnen zijn. Georges Simenon heeft een tijdloos boek geschreven daar waar het verhaal heel mooi is merk je toch dat het verouderd is bij passioneel denken wij aan stomende scenes en die mis je dan weer wel, de scenes zijn er wel maar kort en krachtig.

Een verrassend boek, het verhaal zit goed in elkaar en als lezer word je vaak getriggerd en het eindigt anders dan ik had verwacht maar meeslepend en passionneel nee maar wel zeer onderhoudend

Reacties op: Overspel eindigt in Rechtbank

Bestel het boek bij Libris vanaf 15,00 Bestel het ebook bij Libris voor 12,99