Mooi en ontroerend, voor een warme kerst!

Annette Overvoorde 15 december 2018
De cover is vrolijk, de titel is kort maar duidelijk.

Verhaal #1: Kerstmis vier je thuis
Het verhaal begint bij moeder Magda en gaat daarna over op de andere hoofdrolspelers. Uiteindelijk lezen we ook over haar volwassen kinderen. En wat zij zo meemaken. Tineke Beishuizen heeft een fijne schrijfstijl. Ik lees haar boeken graag. Ze vertelt zo uitgebreid en duidelijk alsof je er zelf bij bent. De karakters worden goed weergegeven, de emoties komen tot hun recht. Alle personages hebben hun gedachtes aan het kerst vieren. De boog is hoog gespannen, ieder doet zijn best. Misschien wel iets te veel.
Mooi verhaal!

Verhaal #2: O dennenboom
Het is eind november. Het was erg koud en de ketel deed het niet. In de boekhandel verliep het ook al niet best, een botsing en vallende boeken.

¶Als ik mij niet vergis, is dit de klassieke ontmoeting uit oude hollywoodfilms...¶

Lenne botste tegen een man, hoe grappig is dat? Door omstandigheden ziet ze hem niet meer, of toch? Leuk verhaal en mooi vertelt.

Verhaal #3 Het kerstkind
Dorien van Hoven vraagt haar man om hulp. De kerstboom moet naar binnen. De sneeuw ligt enkelhoog. Ze wonen middenin de natuur, best wel een stuk weg van de bewoonde wereld. En haar dochter Jozefien had dit jaar andere plannen, die ging met haar gezin naar de wintersport. Dat is best wennen voor Dorien.

¶Ze zouden vluchtelingen kunnen zijn. Of die andere man en vrouw, die lang geleden een stal zochten om warm en veilig de nacht door te brengen.¶

Dit vond ik het mooiste verhaal, van de drie. Zo prachtig vertelt en ook ontroerend. Tineke Beishuizen, je bent een topper!

Waardering 4 dikke Birdy-sterren.
Heerlijk om te lezen, zulke kerstverhalen.
Hartelijke roeten, Annette Overvoorde,
Birdy's Boeken, https://birdysboeken.blogspot.com/2018/12/tineke-beishuizen-kerstmis-vier-je-thuis.html

Meer recensies van Annette Overvoorde