Actuele thriller over Brexit

Diane Kooistra 30 maart 2017
Het idee is wel mooi bedacht, schrijf een thriller die heel actueel is. Het onderwerp wordt zeker sinds gisteren heel veel besproken in de media. In dit boek verdwijnen zes eurocommissarissen plotseling van de radar. Een journaliste, een onderhandelaar en de president die net in functie is werken samen om dit op te lossen. Dan komen er complottheorieën en beweringen naar voren en is het afwachten of het nog goed zal komen voor de zes ontvoerden. De ontvoeringen op zich zijn spannend en het idee laat je nadenken over de politiek van nu. Het steeds wisselen van personage en vertellen van het verhaal en terugvallen op de gebeurtenissen maakte dat ik me snel ging vervelen. Toch word je getriggerd om door te lezen, waarschijnlijk omdat het zo actueel is. Ik hoopte op een verrassing op het einde maar dat werd hem ook niet. Jammer want de verwachtingen waren hoog.

Meer recensies van Diane Kooistra