Vrouwen en kinderen eerst

Elbert Grift 10 september 2018
Het boek handelt over in eerste instantie de familie Richardson, een welgestelde familie met 4 kinderen, waarvan Izzy, de jongste, de meest onhandelbare is, ze ligt voortduren in de clinch met jan en alleman.
De vrouw des huizes is in bezit gekomen van een appartementencomplex die ze aan diverse personen verhuurt, als er 1 leeg komt, komen Mia en Pearl, haar dochter, dit appartement afhuren; Mia en Pearl leven een nomadenbestaan, maar Mia belooft dat er nu meer vastigheid komt, om rond te komen als kunstenaar heeft ze diverse bijbaantjes en zo komt ze ook aan het werk bij haar huurbaas als werkster, de families kunnen goed met elkaar opschieten.
Dat verandert als een rechtszaak op hun pad komt en waar iedereen zijdelings mee te maken krijgt.

Ik was heel benieuwd naar dit boek, voornamelijk omdat het werd overladen met goede kritieken, maar toen ik zag dat de hoge sterren kwalificatie van alleen maar vrouwen kwamen, begon ik te argwanen, en terecht.
Het is een typisch vrouwenboek met vrouwenproblemen, de hoofdrolspeelsters zijn dan ook niet voor niets: Mevrouw Richardson, Mia, Pearl, Lexie en Izzy, de mannelijke rollen zijn bijrollen, ik vond het een zwaar overschat boek, absoluut niet slecht geschreven, maar wel een heel matig verhaal, ik wilde 2,5 ster geven maar dat kan niet bij Hebban, dus dan maar een 2, in een 10 cijfersysteem dus een 5, net onvoldoende.

Meer recensies van Elbert Grift