Uiteindelijk komt de waarheid boven

Elbert Grift 09 december 2018
Raskolnikov is een arme student rechten, die een moord pleegt op een pandhoudster en haar besteelt, hij had niet de bedoeling een dubbele moord te plegen, maar dat dat gebeurde berustte min of meer op toeval.
Hoewel in de huidige tijd een dergelijke moord vrij snel opgelost zou zijn met de moderne technieken, vergt het in de oude tijd dat zich in St. Petersburg afspeelt, nogal wat tijd.
Weliswaar komt de ontknoping steeds dichterbij, maar lijkt het door omstandigheden (een bekentenis van een andere man)ook weer mijlenver weg, door het verhaal leert de lezer allerlei mensen kennen en krijgt men een idee van de omstandigheden in het oude Rusland waarin het onderzoek plaatsvond.
Het boek stond al een poos op mijn to-read lijst en eindelijk is het dan zo ver, ik heb het met veel genoegen gelezen, het is wel heel handig dat in het boek wat ik las een lijst zat met de persoonsvermeldingen, want anders wordt het toch wel wat lastiger.

Meer recensies van Elbert Grift