Recensie Tegenlicht

Elbert Grift 15 augustus 2012
Vera, is inmiddels een volwassen vrouw, die al lang getrouwd is met Lucien, een zelfstandige ondernemer, het loopt langzaam maar zeker op de klippen als Lucien wel kinderen wil en Vera niet.
Ten grondslag hieraan ligt de jeugd van Vera, die opgroeide met een moeder die voortdurend in een psychiatrisch ziekenhuis verblijft;daarnaast wordt Vera ook verschrikkelijk gepest op school.
De trauma die ze aan deze gebeurtenissen overhield staan basis voor deze razend knappe roman, die de lezer helemaal in zijn macht houdt.

Esther Verhoef heeft bij mij al indruk gemaakt bij thrillers als Rendez-vous en Close-up, ze heeft het vermogen om een boek neer te zetten die volstrekt geloofwaardig is, zelden bekruipt je een gevoel van dit kan niet of dit is in het echt onmogelijk, dat maakt het voor mij een topschrijfster.

Meer recensies van Elbert Grift