Een onmogelijke situatie

Femke96 04 november 2018
Het boek Anna beschrijft het verhaal van een puber die niet populair is op school en ook min of meer wordt vergeten door haar echte vader die na de scheiding zijn nieuwe gezin heeft. Als Anna te horen krijgt dat ze mogelijk kanker heeft staat ineens iedereen voor haar klaar, ze krijgt aandacht van die leuke mensen van de klas en zelfs haar vader heeft weer tijd. Maar zodra verder onderzoek nodig is om er zeker van te zijn dat het kanker is of iets anders twijfelt Anna geen moment en gaat verder met het leven van kankerpatiënt. Dit leugen wordt steeds moeilijker voor te houden, wat gaat ze hier mee doen?

Zelf vond ik Anna een fijn geschreven boek, je kon er erg vlot doorheen komen. De personages worden drg goed beschreven. Het boek zelf wordt vanuit het ik perspectief Anna vertelt. Wel vind ik het een erg zwaar onderwerp waar gewoon echt niet mee gespot mag worden. Dit laat de schrijfster dan ook erg goed naar voren komen. Voor mij is het boek alleen niet afgesloten en in dit boek vind ik dat heel erg jammer.

Voor mij krijgt het boek 3 sterren!

Meer recensies van Femke96