Thriller met dilemma

Femke96 07 mei 2018
Het boek voltooid was erg verassend wat eerst lijkt op een gewone thriller blijkt niet helemaal waar te zijn. In deze thriller is het
Ethische dilemma euthanasie in opgenomen wat je aan het nadenken zet.

Een van de belangrijkste hoofdrollen is Isabel. Een jonge vrouw die al veel heeft meegemaakt in haar werk als recherche. Zo blijkt dat haar broer een moordenaar is en dat ze er nog meer familie aan overhoud.
Isabel zit in het boek erg met zichzelf in de knoop. Als ze vervolgens weer wordt betrokken om moordzaken op te lossen is dit voor haar niet makkelijk.

De lijken die worden gevonden geven beide een boodschap mee klaar en voltooid, de moordenaar wil de buiten wereld iets duidelijk maken. Het team doet er dan ook alles aan om nieuwe moorden te voorkomen.

In de zoektocht naar de moordenaar wordt het ethische dilemma over euthanasie steeds aangewakkerd.
Daarnaast krijgt de post mortale zorg een heel eegb mooi plekje in dit boek. Je staat er als lezer eigenlijk continue bij.

Daarnaast krijg je ook de ontwikkeling mee van Isabel een hele bezorgzame vrouw. Als haar collega Peter rare klachten krijgt schiet ze hem te hulp en staat achter hem. Ondanks dat ze nog met veel onverwerkt verdriet zit.

Ook probeert ze de familiebanden sterk te houden ook al is dat nog niet altijd zo makkelijk,

Voltooid is een spannende thriller die je aan het denken zet. Er is ook nog een deel 1. Maar de boeken zijn afzonderlijk van elkaar te lezen.

Dit boek is voor mij zeker 4 sterren waard!

Meer recensies van Femke96