Uitgemolken serie

HannekeBo 13 juni 2019
In het boek volgen we Lindsay Boxer. Zij werkt als detective bij de politie. Tot voor kort deed ze dit samen met haar man, maar die bleek geheimen voor haar te hebben. Ze zijn een tijdje uit elkaar geweest, maar net als het beter lijkt te gaan tussen hun, ontploft er voor hun ogen een museum en komen er vijfentwintig mensen om. Joe raakt zwaargewond. Lindsay pakt ondertussen een verdachte op en de zaak lijkt daarmee afgerond.
Terwijl het proces rond de moordenaar begint en de man van Lindsay langzaam opkrabbelt, worden een aantal inwoners van de stad getroffen door hartaanvallen. Aan Lindsay de taak om zich op deze zaak te storten, maar zich ook bezig te houden met de rechtszaak van de bommenlegger. Ook moet ze er zijn voor haar echtgenoot én heeft ze de zorg over haar dochtertje.
Het heeft me best wel wat tijd gekost om door dit boek heen te komen. Het is niet erg verslavend en de spanning ontbreekt een beetje. In het begin denk je nog dat de twee zaken misschien met elkaar te maken hebben, maar dat is totaal niet. Ik snap daarom ook niet zo goed waarom deze allebei in dit boek zitten. Het is voor mij vooral verwarrend.

Ook de zaak rondom de bommenlegger is niet erg spannend. Immers de dader is al meteen gepakt, je volgt eigenlijk alleen de rechtszaak. En dat is ten eerste nogal saai te noemen, maar daarnaast speelt het verhaal zich ook af in Amerika en gaat daar alles heel anders dan in Nederland. Dus het was lastig om te volgen.
Dit boek is het tiende deel van de serie The women's murder club. Over de serie heb ik eerder positieve verhalen gehoord. Maar dit boek zet me niet aan tot het lezen van de andere delen. In tegendeel zelfs. Ik denk dat deze serie zijn beste tijd gehad heeft. Ik geef het boek daarom ook maar twee sterrren.

Meer recensies van HannekeBo