Kort en voorspelbaar

HannekeBo 13 mei 2023
Om te beginnen was het me niet helemaal duidelijk dat het om een novelle ging. Het tempo van het verhaal ging erg snel, maar dat is logisch omdat het dus vrij kort is.
Ik vond het verhaal leuk, maar er zat erg veel informatie in voor een kort verhaal. Een B&B, mantelzorg voor een broer, een zus met een tweeling, B&B gasten, een aangespoelde potvis.... En dan ook nog een mysterieuze gast die voor de nodig opwinding zorgt. Genoeg ingrediënten voor een hele roman. Ik denk dat de verhaallijnen beter uitgewerkt hadden kunnen worden in een langer verhaal, waardoor het geheel beter tot zijn recht was gekomen.
Het einde van het verhaal is erg voorspelbaar, maar dat is een natuurlijk de formule voor een feelgood verhaal. Op het moment dat Jasmijn Lucas voor het eerst ontmoet, weet je al hoe het af gaat lopen en dat vind ik jammer. Het gaat nooit echt schuren in het verhaal.
Al met al een leuk zomers verhaal wat je in een middag uitleest, maar voor mij blijft het wat op de oppervlakte.

Meer recensies van HannekeBo