Teveel namen

HannekeBo 13 juni 2019
Anna vraagt haar verloofde Raphael drie weken voor hun huwelijk of hij nog steeds van haar zal houden als blijkt dat ze iets vreselijks gedaan heeft. Raphael vertrouwt het niet en vraagt door. Hierop laat Anna hem een foto zien met drie verkoolde lichamen, met de boodschap dat dit haar schuld is. Hierna verdwijnt ze en is ze onvindbaar.
Raphael gaat samen met zijn buurman Marc, oud politie-inspecteur op zoek naar de waarheid over Anna. Ze stuitten op een enorme hoeveelheid contant geld in haar woning, maar vinden van Anna zelf geen spoor. Langzaam maar zeker ontdekken ze veel meer over het verleden van Anna en haar nieuwe identiteit. Het spoort leidt ze naar een Amerikaanse zaak van ontvoering en kindermisbruik.
Raphael en Marc komen uiteindelijk op de eindbestemming aan, maar ik was al ver daarvoor ontspoort. Het verhaal wordt erg ingewikkeld, er komen ontzettend veel namen in voor en op een gegeven moment kon ik er geen touw meer aan vast knopen. Dan speelde het verhaal zich in Frankrijk af, dan weer in de Verenigde Staten. Doordat ik er niet veel meer van begreep, was het boek ook niet meer erg interessant en kostte het me moeite om het uit te lezen.
Ik ben dus teleurgesteld door dit boek en geef het daarom maar twee sterren. Als je van thrillers houdt en goed bent in het onthouden van namen, dan is dit boek misschien iets voor je, maar ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die zich helemaal zullen verliezen in dit boek.

Meer recensies van HannekeBo