De verjaardag van luiaard

Jufelsie 26 juni 2019
Wanneer een kleuter in mijn klas jarig is, is het groot feest. We stappen in de verjaardagstrein en zingen voor de jarige. De feestelijke taart komt op tafel en de kaarsjes worden aangestoken. Daarna mag de jarige drie kaarten kiezen, waarop leuke verrassingen staan en lezen we een mooi prentenboek. Het is een groot feest!
In het prentenboek De verjaardag van de luiaard is luiaard jarig. De dieren hebben zijn boom versierd en willen met hem zijn verjaardag vieren. Ze denken aan taartjes eten, liedjes zingen, je mooiste veren opzetten, een polonaise maken en kaas en worst smikkelen! Luiaard denkt daar anders over. Zo wil hij zijn verjaardag niet vieren! Ontdek in De verjaardag van luiaard hoe hij het liefste zijn verjaardag viert.
Mijn kleuters hebben genoten van dit verhaal. Ze ontdekten dat iedereen zijn verjaardag op zijn eigen manier mag vieren. Het is tenslotte zijn feestdag. De een houdt van in de belangstelling staan. Terwijl de ander het liefst stil in een hoekje kruipt of het houdt bij een klein, knus momentje. Ze vonden wel dat er altijd wel even gezongen mocht worden!
De illustraties in het boek zijn kleurrijk en sfeervol. Prachtig om alle dieren afgebeeld te zien en ze met de kinderen te benoemen.
De verjaardag van de luiaard krijgt een “feestelijk” plekje op mijn boekenplank in de klas en zal zeker regelmatig worden voorgelezen.

Meer recensies van Jufelsie