Tingelingeling. Ik leer fietsen!

Jufelsie 20 juni 2019
Tingelingeling “Ik kan fietsen!” zingt Eppie blij. Sjaak zucht en denkt eindelijk met hem een leuk fietstochtje te gaan maken. Maar Eppie hoort niets meer, nu hij kan fietsen!

Dat het leren fietsen niet zo makkelijk is gegaan lees je in dit fantastische prentenboek Tingelingeling. Ik leer fietsen! Daarin leert Sjaak Zwaan Eppie stapje voor stapje fietsen. Het is vallen en opstaan, maar uiteindelijk is fietsen hartstikke leuk en niet moeilijk. Wat een ontzettend herkenbaar prentenboek. Het is een onderwerp, wat iedereen aanspreekt. Alle kinderen willen op een gegeven moment leren fietsen! Alle facetten komen aan bod. De verrassing van een nieuwe fiets en daarmee het leren fietsen. Dat dit geen makkelijk proces is, laat Günther in zijn prentenboek zien. De loopfiets komt aanbod en het meelopen met de fietser. Stapje voor stapje zien de kinderen hoe Eppie leert fietsen.
De illustraties zijn sfeervol en kleurrijk. Geweldig hoe de emoties van Eppie en Sjaak zijn weergegeven. Kinderen voelen deze meteen aan en kruipen in de huid van Eppie.
Tingelingeling . Ik leer fietsen! laat kinderen zien dat het leuk is om te leren fietsen. Stap je mee op?

Meer recensies van Jufelsie