loste mijn verwachtingen niet in

Lizzie 17 september 2018
Dit was een boek die ik echt wilde lezen, ik had hier de preview van gelezen en deze sprak me onmiddellijk aan. De verwachtingen die ik had was een emotioneel geladen boek.
Helemaal kwam die verwachting niet uit. Het thema van het boek is een zwaar thema zoon die in coma ligt na een ongeluk en de moeder die zijn dromenlijst vindt en al zijn wensen wil vervullen.
Het boek is luchtig geschreven. Van mij mocht er gerust nog meer emotie, meer diepgang geweest zijn. Het een leuk boek om te lezen en herkenbaar voor wie ouder is. De problematiek van deze eeuw komt er zeker in voort als het besef die velen onder ons zullen herkennen.
Maar ik miste iets. De verwachting die ik had na de preview heeft de schrijver niet ingelost.
We lezen vooral uit het standpunt van de moeder. Haar omgang met de droomlijst en hoe zij haar leven omgooit om deze te voltooien. De cursief gedrukte tekst is van de zoon die vanuit zijn coma verteld.
Is het allemaal realistisch? Voor mij nee? Op zich leest het boek heel vlot en de schrijfstijl zorgt er ook voor dat je wil blijven verder lezen. Zelf had ik het boek op één ochtend en avond uit.

Het boek aanraden zou ik zeker doen, maar verwacht er geen heel emotioneel gebeuren van, het is mooi geschreven en het is een mooi verhaal daar blijft het bij.

Meer recensies van Lizzie