Echt zomers feelgoodverhaal

Marieke Scheers 20 juni 2019 Hebban Recensent
In Zomer in Carrick Park maken we kennis met Rose Tempest en haar zussen Jessie en Angel. Rose werkt in een tot hotel omgebouwd landhuis waar regelmatig trouwerijen plaatsvinden. Op een dag stapt Joel het hotel binnen ivm een bruiloft van zijn beste vriend Luke en treft daar Rose aan. Dezelfde Rose waar hij zes jaar geleden een korte affaire mee had, die stuk liep op een misverstand. Krijgt hij nu een tweede kans?

Het is een boekje van 145 pagina’s, maar Kirsty Ferry heeft er wel een compleet verhaal in gestopt. We leren de personages goed kennen, ze neemt in het begin uitgebreid de tijd om echt alles over Rose Jessie en Angel te vertellen, wat nogal een informatie bommetje is. Daarna komt het pas echt op gang als Joel zijn intreden doet. De tijd verspringt naar zes jaar geleden, zodat het duidelijk is wat hun verleden is.
Een rode lijn in het verhaal zijn de baksel van Rose en haar peetvader Donald en zijn vriend Anthony, met wie Rose een sterkte band heeft. Zij hadden een bakkerij waar Rose werkte. Deze kennis komt Rose goed van pas als een Bridezilla de boel op stelten lijkt te zetten op de dag van haar trouwen.

Het is een fijn boekje om te lezen, een echt zomers feelgoodverhaal. Leuke personages en een mooie originele setting. Het feit dat andere personages breed zijn uitgezet in het verhaal, maar verder slechts een kleine rol hebben, doet vermoeden dat er mogelijk meer delen volgen. Een kleine zoektocht op internet laat zien dat Kirsty Ferry meerdere verhalen heeft geschreven en dat er inderdaad ook een boek is met Angel Tempest in de hoofdrol, maar die is alleen nog in het Engels te lezen.

Meer recensies van Marieke Scheers