Geestelijk intrigerend

M.G. Pauwels 17 juni 2019
Ik heb dit boek in één ruk uitgelezen. Ik was er helemaal van onder de indruk.
Dit werk is Vlaams ten top. Ik begrijp dat veel Nederlandse lezers het niet helemaal begrijpen, maar voor mij las het als een sneltrein. Ik ben niet van Gent, maar van Antwerpen. Toch begreep ik het boek heel goed.
Het verhaal neemt in mijn ogen een verrassende wending. Is het geloofwaardig? Misschien niet. Vooral die familiebanden binnen de politie vind onrealistisch. Toch blijft het verhaal ondanks dat overeind.
Het verhaal gaat over een jonge erfgename die een landgoed erft, waar blijkbaar duistere geesten ronddolen. Haar tante was medium. Al snel blijken andere motieven een rol te spelen. De uitkomst blijkt onverwacht te zijn. Alle verdachten vallen bij bosjes en de dader … is NIET wie je verwacht.
Dit boek was een doorlezer. Goed geschreven. Ik begreep het helemaal, al snap ik dat sommige Nederlandse lezers het niet helemaal zullen begrijpen. Maar kom, een goede uitdaging om als een hazewind de Vlaamse taal beter te begrijpen. Dit is de rode draad in het werk.
Mijn minpunt in dit werk is dat er weinig gedocumenteerd is en dat het weinig uitgediept is. Meer research en mee uitdieping van sommige personage kon een meerwaarde zijn.

Meer recensies van M.G. Pauwels