Wat de zomer niet overleeft - Tom Wright

Wauw ik heb het boek net uit en moet nog even op adem komen. Wat een vreselijk aangrijpend verhaal is dit. Ik sluit me helemaal aan bij wat Kees de Bree in zijn recensie schrijft. Het is veel meer dan een thriller, het is een emotionele dreun in je gezicht. Het verhaal laat je af en toe echt even slikken en naar adem happen, omdat je met ingehouden adem hebt zitten lezen. Echt heel spannend is het niet, maar het is werkelijke op een prachtige wijze geschreven. Uiteindelijk draagt iedereen een masker en is het bij sommigen erg moeilijk te doorgronden wat daarachter schuil gaat.

In 'Wat de zomer niet overleeft' wordt een aantal meisjes dood gevonden die op een vreselijke wijze mishandeld en misbruikt zijn. Tom Wright heeft kans gezien op een prachtige manier te beschrijven hoe, niet alleen de zoektocht naar de uiteindelijke dader, maar ook hoe iemand verder moet leven die slachtoffer van zo iemand is geweest verder moet en kan leven prachtig weer te gegeven. Wauw...

Ja dit is zeker een boek dat je nog lang bij zal blijven. Daarom krijgt hij van mij terecht 5 sterren.

Meer recensies van Mike van Barneveld