Verwarring bij de Cazalets

Rita Leyman 20 mei 2018
'Verwarring' is het derde deel van het turbulente leven van de familie Cazalet.
Het verhaal speelt zich af op het einde van de tweede wereldoorlog. In dit deel volgen we vooral de meisjes die volwassen zijn geworden. Louise die in het vorig boek nogal overkwam als een verwaand nest, krijgt nu meer sympathie van de lezer. Haar leven is totaal anders nu ze getrouwd is met Michaƫl. Ze is een beetje van haar roze wolk gevallen.
Polly en Clary wonen nu bij Louise in Londen. Clary schrijft nog altijd dagboeken voor haar vader Rupert en is een beetje verward omdat ze begint te twijfelen of hij wel of niet leeft. Beide meisjes kunnen steeds op Archie terugvallen die altijd voor iedereen klaar staat.
We krijgen ook een inkijk op het leven van de andere familieleden die worstelen met hun liefdesperikelen.
Elizabeth Jane Howard heeft ervoor gezorgd dat ze zowel met haar boek verwarring zaait bij haar personages als ook bij haar lezers, die verward achter blijven en hunkeren naar het volgend deel 'De Bevrijding'

Meer recensies van Rita Leyman