Not a love story

The_Cat 13 juli 2019
Ontzettend speciaal boek, terwijl het eigenlijk begint zoals zovele sprookjes. A damsel in distress needed saving. Het leest eigenlijk als een soort anti-sprookje. Het heeft overeenkomsten alsof het een sprookje was. Knappe vrouw die gered moet worden van een draak, uiteindelijk heeft ze dan een leven aan het hof met een bende bedienden, en ze kan trouwen met haar prins en iedereen leefde nog lang en gelukkig! Juist? Niet echt in dit verhaal. Prince Charming is niet geheel charming, en eigenlijk nogal een bruut die nooit geleerd heeft dat hij niet altijd zijn zin moet krijgen. Onze Damsel heeft nogal moeite met zich aan te passen en wil eigenlijk gewoon genieten van het leven en ontdekken. 2 dingen die niet echt combineren.

Het boek wordt neergeschreven als een YA. Aan de hand hoe het geschreven is zou ik dit inderdaad nog kunnen vatten. Maar ik wil wel waarschuwen dat dit niet echt een happy happy boek is. Men wordt er niet bepaald vrolijk van van de thema's die aangehaald worden. Maar ik vond het wel een speciale leeservaring, en het is eigenlijk eens leuk om van het traditionele soort sprookje af te stappen en te lezen

Meer recensies van The_Cat