Time is money

The_Cat 26 januari 2018
"Your voice is an hour’s rose; your soul a loving thief. I’ll follow you through the fledgling woods, till your heart is mine to keep."

Time is money. Een qoute die soms gebruikt wordt, en sommige misschien bekend in de oren klinkt, maar in dit debuut verhaal is het echt zo. Een stuk van je leven verkopen, een uur/dag/week/maand/jaar, om tegemoet te komen aan de schulden die je hebt open staan. Voor sommige die de film 'in time' gezien hebben, blijkbaar geen nieuw concept, voor andere (zoals mij) die er nog nooit van gehoord hadden, een leuke afwisseling.

Het verhaal komt in het begin traag op gang, maar je moet het even een kans geven. Des te verder je komt in het verhaal, des te beter komt het tempo erin, tot je aan de laatste pagina's komt, en het een echte page turner wordt! 2018 is nog niet lang bezig, maar dit verhaal is alvast een sterk begin! Beloofd zeker voor het vervolg van deze schrijver!

Nog een leuk pluspunt aan dit verhaal is dat het voor een YA niet te zoepsappig is. Het hoofdpersonage doet haar best om haar weg te vinden in de wereld, maar het hoeft niet meteen met een 'head over heels' liefde te zijn (zoals je soms nog wel eens in dit genre tegen komt).

Meer recensies van The_Cat