Heerlijk voor een luie zondag

Het boek is in twee delen opgedeeld. Het eerste deel leest weg als een roman. Nienke wint een verzorgde reis naar Oostenrijk en aangezien ze sinds kort vrijgezel is, heeft ze zelf de instelling van lang leve de lol. Ze flirt met twee mannen Rogier, die getrouwd is en relatieproblemen is, en Jonathan, de reisleider, waarbij ze het idee heeft dat hij niet alles laat zien. Je waant je door de schrijfwijze va
n Linda van Rijn, zelf tussen de sneeuw en ik kon me levendig voorstellen hoe de pistes er bij lagen.

Het tweede deel wordt verteld vanuit de schoonzus en beste vriendin van Nienke, namelijk vanuit Giovanna. Hierin probeert Giovanna de moord in Oostenrijk op te lossen waardoor ze zelf ook nog in gevaar komt. Het tweede deel van het verhaal is een beetje voorspelbaar. De jonge vrouw die op onderzoek gaat lost de moord zonder veel problemen op. Echter is dit zeker een boek wat lekker wegleest en wat ideaal is voor op een luie zondag te lezen.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes