Prachtig vervolg

Wendy Koedoot 19 juni 2019
In dit tweede deel verkeert de magische wereld aan de rand van de afgrond. Griselda heeft de oorlog verklaard aan iedereen die haar tegenwerkt. William, Martha en de tantes zijn ondertussen op zoek naar hulp voor William, die gif binnen heeft gekregen. Het is allemaal niet zonder gevaar, maar ze hebben geen keus.
Ze komen onderweg mysterieuze aanwijzingen tegen die koning Eldrick heeft verborgen. Als ze die kunnen vinden en kunnen ontrafelen staan ze sterker in de strijd met Griselda. Maar waar moeten ze mee beginnen… war betekend het allemaal?
Ze maken een lange , onzekere tocht, waarin gevaar in alles schuilt, maar waar ze gelukkig ook nieuwe vrienden maken die hen willen helpen. De confrontatie is onvermijdelijk…
Je kent de personages uit het eerste deel nog , Martha en William worden in dit deel steeds handiger in het gebruik van Magicae en worden snel volwassen. Je kan je goed in hen inleven en hoopt dat het lukt om de boodschappen te ontcijferen. De tantes gedragen zich nog steeds hetzelfde, je heb er een soort haat-liefde verhouding mee. Ook zijn er natuurlijk weer een heleboel andere personen die in dit deel de revue passeren, maar dat zijn er te veel om op te noemen. Wezens zijn er ook , onder andere Dalvins, dat zijn een soort vogels. Ik vind ze leuk.
Griselda is nog erger dan ik dacht.. wat een mens…ik zou haar niet graag tegenkomen.
Het verhaal gaat verder waar deel een eindigt, je zit meteen weer in het verhaal vol fantasy, magie, avontuur en spanning met af en toe een vleugje humor. Dat laatste is echt een sterke kant van de auteur, die her en der wat “grapjes” in het boek verstopt heeft.
Het boek leest vlot , de opbouw naar het eind is goed, totaal niet voorspelbaar. Erg goed gedaan, het smaakt naar meer De volgende delen wil ik zeker gaan lezen, want ik wil weten hoe het verder gaat.
5 sterren

Meer recensies van Wendy Koedoot