Waanzinnig goed fantasydebuut

Wendy Koedoot 08 juni 2019
Jeroen (14) krijgt een brief waarin hij wordt uitgenodigd om naar een bepaald, geheim genootschap te komen. Hij vind het raar, zeker nu zijn vader pas is overleden. Maar hij is nieuwsgierig en gaat er toch heen. Dit is het begin van een nieuw leven. Hij komt achter een groot aantal dingen van zijn familie die hij nooit eerder geweten heeft. Maar wil hij dat wel weten? Ordo Entia, het genootschap is de balans tussen de menselijke en de mythische wereld, hij kent slecht een klein deel van de echte wereld. Maar toch trekt Ordo Entia.
Jeroen is een puber, die het moeilijk heeft met de dood van zijn vader en ziet de uitnodiging als een avontuur, hij heeft geen idee wat hem te wachten staat. Hij is zeker niet bang en past snel aan aan de situatie. Hij maakt zelf vrienden, al zijn dat er niet veel . Je kan je goed in Jeroen inleven, hij heeft een herkenbaar karakter.
Dan heb je nog Naomi, ze is heel anders dan Jeroen, veel volwassener en mysterieuzer. Ze is wel een aparte tante maar je kan je wel in haar vinden. Ik zou niet graag in haar schoenen staan op sommige momenten .
Van de andere personages vind ik Bram en Theo interessant , je krijgt er de kriebels van maar toch ook weer niet .Je komt er vanzelf achter waarom.
Het verhaal doet een klein beetje aan Harry Potter en Zweinstein denken maar tegelijkertijd is het compleet anders Het is spannend, mysterieus, zit vol met magie, wezens, tovenarij, humor en veel actie en avontuur. Vooral de wezens kan je bijna echt voelen en zien. De schrijfster heeft de sfeer goed omschreven. Het lijkt alsof jij alles meemaakt wat Naomi en Jeroen meemaken.
De opbouw naar het plot is goed, anders dan je verwacht. Ik hoop eigenlijk op een vervolg want ik wil meer …
Het is een Young Adult/ Urban Fantasy , maar als volwassen fantasy liefhebber kom je zeker aan je trekken.

Meer recensies van Wendy Koedoot