schrijfervaring, bloed spat van het boek!

Wendy 23 juni 2019 Hebban Team
Dit is het eerste deel van het personage Will Trent, voor mij was Karin Slaughter geen onbekende. Het boek start met een voorwoord van de auteur, vrij uitgebreid vertelt ze de oorsprong van het personage Will, zijn karakter, zijn verleden, maar ook gaat ze terug naar haar vorige boeken, natuurlijk een surplus voor de lezers die de vorige reeks van haar heeft gelezen voor mij was het behoorlijk ingewikkeld omdat ik niet al haar boeken heb gelezen, dat terzijde.

*In 1985 is Mary Alice Finney dood aangetroffen, het lichaam van het meisje is verminkt. 2006 inspecteur Michael Ormwood wordt opgeroepen er is een moord gepleegd op een prostituee, haar lichaam is verminkt, haar tong uitgesneden, hij krijgt hulp van special agent Will Trent. Deze moord blijkt één uit een reeks. Op dezelfde dag wordt er in de achtertuin van Michael Ormwood een nieuw lijk gevonden, het buurmeisje Cynthia.

Meer kan ik over de inhoud niet vertellen want de auteur heeft het boek zo geschreven dat het als een puzzel in elkaar klikt. De schrijfervaring spat van het boek evenals het bloed, mysterie. Waar de auteur een meester is in het gruwelijke te beschrijven kan ze ook gevoelens, verleden neerpennen, dit is niet enkel een thriller, het psychologische aspect wordt hier niet vergeten. Een echte pageturner die je motiveert om de andere boeken van Will Trent te lezen. Wie niet van het gruwelijke houdt, kan dit boek beter aan zich voorbij laten gaan.

Meer recensies van Wendy