En het vuur werpt licht op de realiteit.

Wordbondage 19 juni 2018
In Shakers Heigth lijkt orde te heersen maar de realiteit is dat er zelfs chaos is in structuur. De komst van een nieuw gezin en de drama waar de families ingegooid worden laten zien wie mensen zijn wanneer ze oog in oog komen met het onverwachte.
Kleine brandjes overal is een prachtig boek over de prachtige en lelijke kanten van mens zijn. De vertaling was netjes en passend bij de feer van het boek. Ik heb enigszins een beetje moeten vechten met het bijna dialoogvrije manier van vertellen maar uiteindelijk begint dat minder te storen en vind het boek een flow.
De karakters waren natuurlijk en realistisch en de drama aan het hart van het verhaal pijnlijk en rauw. Je merkt dat het moeilijk is om niet sympathie en ergernis te hebben met bijna alle karakters en dat houd je op de been. Al bij al zal ik in de toekomst mogelijk meer boeken van de schrijfster oppakken.

Meer recensies van Wordbondage