Harland Awards bundel 2023

Aad le Febre 08 mei 2024
Het dystopische verhaal "Door de bomen, het bos" is de terechte winnaar. Een uitstekend verhaal dat een verziekte toekomst schetst en vooral laat zien dat het de tragiek van de mensheid is dat zij helaas nooit leert van gemaakte fouten.
Daarnaast is het smullen van het horrorverhaal over een monsterlijke paashaas; stappen we via "de poort van Babylon" in een tijdmachine voor niet één, maar meerdere reizen naar een steeds verslechterende toekomst samen met het trieste relaas van een broederliefde; we voelen de raadselachtige ontmoeting van een zakenman met zijn broer die al 10 jaar verdwenen is, maar regelmatig aan hem verschijnt, waarna hij contact zoekt met een lotgenoot dat hem aanzet tot een zoektocht naar zijn verleden; tot slot verblijven we in het absoluut onbekende met vreemde dieren deels geleid door bijzondere herders, die hun kudde dicht bij zich hebben en dat in het verzonnen land waarin alles een vreemde naam heeft en dat vreest voor vernietiging.

Weer een bijzondere en zeker lekker lezende bundel met 5 korte, zeer fantasierijke verhalen die gekozen zijn als beste van alle inzendingen voor de Harland Awards 2023. Het verhaal van de winnaar en 4 runners-up, allen met een aansprekende schrijfstijl, knap bedacht en absoluut het lezen waard.
Zoals altijd weer beschikbaar gesteld door Hebban als e-pub voor de leden van hun community. Dank hiervoor.

Meer recensies van Aad le Febre