geen weg terug

Alexs Books and Socks 01 december 2023
Boeken met een ‘politie, niet betreden’ rekker rond zijn populair hier in huis. Elke zes weken leest mijn dochter een boek voor school, en sinds we deze reeks hebben ontdekt is de keuze snel gemaakt zonder morren, zonder zeuren, zonder gezichten trekken. Het leven is een stuk makkelijker geworden. ;)

Deze auteur ken ik van de spannend thriller De cursus, dat hij nu een jeugdboek schreef met dezelfde vlotte schrijfstijl is dus voor mijn tieners in huis een groots geluk. Ook ik vond het dus heel fijn om weer in een boek van deze auteur te duiken, en dat deed ik want dit boek gaat razendsnel. De spanningsboog staat steeds op scherp en zit qua verhaal en plot ook stevig in elkaar.

Dankzij die vlotte schrijfstijl, las zowel ik als mijn dochter het boek snel uit. Enkel kon ik me niet goed meer in die jeugd inleven. (Is dit dan oud worden?) het personage Fleur is wel erg heftig. De durf van dit meisje, ik ben eerder een Eva-type. Maar de auteur zorgt met dit jeugdboek dat het niet opvalt voor het lezerspubliek waar dit boek voor bedoeld is.

De korte en krachtige hoofdstukken moedigen aan om het hele verhaal te ontdekken. Het is spannend en liet ons zelf even stilstaan bij wat wij zouden doen als we zo een grote soms geld in handen kregen. 3.5

Meer recensies van Alexs Books and Socks