Een heerlijke novelle!

Amarins 01 juni 2023
Carlijn heeft haar hele leven alles volgens de regels en binnen de lijntjes gedaan. Totdat ze op een cruciaal moment een enorme paniekaanval krijgt en het roer omgooit. Ze boekt een ticket naar Rome om uit te zoeken wat ze dan wél echt wil. Als ze op haar eerste dag in de stad Luca tegenkomt, een Instagram-fotograaf die aanbiedt haar gids te zijn, vindt ze dat helemaal niet gek klinken. Waar Carlijn niet op had gerekend is dat ze meer tijd met elkaar doorbrengen dan verwacht. En ze had ook niet verwacht dat ze voor meer dan alleen de charme van de stad zou kunnen vallen.

Wat een super fijn verhaal. Een heerlijk zomers verhaal dat super vlot leest en niet weg te leggen is. Het was dan ook veel te gauw uit. Het verhaal is goed uitgewerkt en kent veel leuke details over zowel de stad Rome als over de hoofdpersonen.

De hoofdpersonages zijn mooi uitgewerkt. Ondanks dat het een novelle is leer je ze goed kennen en veroveren ze een plekje in je hart. Carlijn vond ik erg leuk neergezet, ze is doof en dat maakt haar ook speciaal in dit verhaal. Maar ook de band en de humor die er is met haar zussen heb ik erg van genoten. Het hele verhaal lees je met een grote glimlach op je gezicht.

Naast de leuke hoofdpersonen heeft het verhaal ook de nodige mooie thema’s. Denk hierbij aan liefde, leven met doofheid, het maken van keuzes, doorzettingsvermogen, angst en loslaten. Op een luchtige manier heeft Vivian dit alles weten toe te voegen aan het verhaal. Naast de nodige diepgang die het verhaal hier zeker door krijgt ontbreekt ook de romantiek zeker niet!

Alle wegen leiden naar Rome is een heerlijke zomerse feelgood! De Italiaanse omgeving en de juiste portie romantiek maken dat het op en top genieten is van dit verhaal. Echt super gedaan vivian en ik kijk uit naar nog veel meer verhalen van jouw hand!

Meer recensies van Amarins