Een prachtig emotioneel verhaal

Amarins 16 maart 2020
Alleenstaande moeder Reine leidt een gelukkig leven in Rouen met haar zeventienjarige zoon Noé. Al gauw blijkt dat moeder Reine een ontzettend groot geheim met zich meedraagt. Als interieurontwerpster heeft ze een leuke baan. Als Reine voor haar werk naar Saint-Malo afreist en daar Pacôme ontmoet raakt ze hopeloos verliefd maar tegelijkertijd staat ook haar leven op de kop. Want door de ontmoeting weet ze dat ze hem en haar zoon moet vertellen over het verleden.

In het reine is een heerlijke roman om lekker bij weg te dromen. Door het makkelijke taalgebruik is het een vlot leesbare roman. De vele emotionele en ontroerende gebeurtenissen maken het verhaal mooi. Hier en daar is het verhaal wat voorspelbaar maar dit doet niks af aan het prachtige verhaal. Ook de personages en de keuzes die ze maken worden mooi beschreven. Je leeft mee met Reine en de overige personages. Ze maken soms keuzes waar jouw emoties als lezer ook los komen. Al met al een prachtig verhaal wat zeer de moeite waard is. Agnès Martin-Lugand is een van de meest succesvolle Franse auteurs van dit moment. Tot op heden was ze mijn niet bekend. Na het lezen van In het rein ben ik zeker van plan om meer van haar te gaan lezen.
Het boek krijgt van mij 4 sterren!

Meer recensies van Amarins