Schitterende luisterervaring

AnneHut 22 april 2024
Muze is een kort verhaal van Thomas Olde Heuvelt over een jongen met de bijzondere gave om geluid extreem goed te horen. Wanneer hij de betekenis en de grenzen van zijn gave opzoekt blijkt het gevaarlijker te zijn dan gedacht.

Thomas Olde Heuvelt verrast ons elke keer weer met een uniek, magisch concept die me erg doen denken aan de onderwerpen van Stephen King. Maar naast het neerzetten van een kenmerkende creepy sfeer laat hij ook zien prachtig en emotioneel te kunnen schrijven. Ik ben gek op deze combinatie en dit verhaal is naar mijn mening een van zijn betere werken. Wat ik ook erg prettig vond is dat het een kort verhaal was. Veel van zijn boeken zijn dikke pillen en kunnen hier en daar wat langdradig zijn. Dit verhaal heeft een heel prettig leestempo waarin toch veel gebeurd.

Dit verhaal is op Storytel te beluisteren, niet alleen als audioboek, maar als een echte luisterbelevenis. Geluidseffecten geven een diepere laag en door dialogen met geweldige stemacteurs na te spelen wordt het verhaal echt tot leven gebracht. Dit in combinatie met een prachtig verhaal is zeker 5 sterren waard!

Meer recensies van AnneHut