Meeleesboek

Anneke 11 september 2019
Ik heb dit boek leren kennen als meeleesboek op hebban.
De korte inhoud sprak mij onmiddellijk aan omdat ik als mama toch ook even de vraag stelde wat ik als ouder zou doen als ik in de plaats van 1 van de 2 ouderparen zou zijn.
Daarom verwachte ik dat het boek mij zou raken en zeer zwaar zou zijn om te lezen. Dit was achteraf bekeken niet het geval omdat ik mij met geen enkel van de personages kon vergelijken qua karakter en gedragingen. Dit vond ik best wel spijtig, want hierdoor bleef ik het hele verhaal vanop een bepaalde afstand bekijken en kon ik mij moeilijk inleven. Ook sympathie voor de personages bleef achterwege en stelde ik me dikwijls de vraag hoe deze 2 totaal verschillende gezinnen er toch zijn toe gekomen om samen een vakantiehuis te kopen, te delen en als vrienden door het leven te gaan.
Ondanks dit alles is het boek zo geschreven dat je toch steeds verder wil lezen wat er nu uiteindelijk zal gebeuren. Mede door de korte hoofdstukken leest het boek vlot weg.

Meer recensies van Anneke