Wie ontsnapt deze escaperoom???

Anneke 27 oktober 2019
Welkom in de escaperoom. De opdracht is simpel: kom er levend uit.

In de lucratieve wereld van Wall Street zijn Vincent, Jules, Sylvie en Sam ultieme carrièrejagers. Hun leven staat in het teken van meedogenloze ambitie, miljardendeals en buitensporige luxe. Wanneer de vier vast komen te zitten in een escaperoomlift gaat het verschrikkelijk mis. Ze worden gedwongen hun onderlinge wedijver opzij te zetten en gezamenlijk opdrachten uit te voeren om vrij te komen. Naarmate deze onheilspellender worden en er duistere geheimen bloot komen te liggen, wordt de stemming grimmiger. Als ze willen overleven, moeten ze een laatste raadsel oplossen: wie van hen is een moordenaar?

De escaperoom is een psychologische thriller die per hoofdstuk wisselt tussen het heden en het verleden.
Het boek start met een proloog die eindigt met een cliffhanger van jewelste.
Hierdoor wil je als lezer gewoon weten wat er zich heeft afgespeelt.
Vanaf dan lees je in het ene hoofdstuk over wat er zich in de lift (de escaperoom) afspeelt. En in het andere leer je Sara Hall kennen en hoe zij gelinkt is aan dit hele verhaal.
In het boek krijg je enkele plotwendingen die er toch voor zorgen dat het verhaal niet voorspelbaar is van bij het begin.
De auteur maakt gebruik van een vlotte schrijfstijl waardoor het zeer aangenaam lezen is. Ook de aanwezigheid van de verschillende hoofdpersonages is zeker niet storend aangezien je redelijk snel van elk personage een beeld vormt en ze toch wel snel uit elkaar kan houden.
Ik heb dit boek met veel plezier gelezen en heeft me zeker vanaf het begin, tot het einde kunnen boeien.

Meer recensies van Anneke