Spanning en gruwelen

Annette Bons 29 december 2020
De boeken van Lars Kepler zijn voor thrillerliefhebbers – waarvan ik er één ben – altijd fijn leesvoer en ook Spiegelman vind ik weer goed.
Het is lezer weer fijn is om mee te leven en te denken met Joona Linna. De man die toch steeds weer op zijn eigen wijze zaken op lost, soms niet op de meest gangbare wijze, maar toch. In dit boek gaat Joona weer op zijn gevoel af en dat laat hem ook nu niet in de steek. Ook komen Erik Maria Bak en Saga Bauer weer in het boek voor.
De lezer maakt kennis met de ouders van het verdwenen meisje Jenny. Je leest hoe met name de moeder omgaat met het verdriet van de verdwijning. De vader van Jenny lijkt geestelijk niet in orde en heeft het zwaar.
Jenny duikt 5 jaar na haar verdwijning op, maar overleeft haar ontvoering niet. Er is één persoon die getuige lijkt te zijn geweest van de dood van Jenny. Geprobeerd wordt om onder hypnose meer te weten te komen over wat deze persoon heeft gezien. Langzaam komen er meer details aan het licht, maar er verdwijnen ook weer meisjes.
Er wordt een inkijkje gegeven in het leven van de dader en zijn verleden en dat brengt meer nieuwsgierigheid naar boven. Het verhaal zit weer zeer kundig in elkaar en heeft weer een plot die ik niet direct voorzag. Als lezer tast je lang in het duister over het hoe en wat van de dader.
Wel lijkt t alsof de laatste boeken van Kepler gruwelijker en bloediger worden, iets wat mij niet altijd bekoort. Toch al met al een goed en lekker dik boek!

Meer recensies van Annette Bons