De mooiste tijd van ons leven, een uitstekend debuut een echte aanrader

Ans Duquesnoy 14 oktober 2019
Het boek beschrijft 40 jaar uit het leven van Marilyn Conolly en David Sorenson en hun vier dochters, wat mij betreft een uitstekend debuut.

Marilyn en David worden in de jaren zeventig verliefd op elkaar, een liefde die er veertig jaar later nog steeds is.
Zij krijgen vier dochters; het verhaal begint bij het huwelijk van hun oudste dochter Wendy.
Moeder Marilyn kan hier niet van genieten, zij is het liefst bezig met haar gezin, ze houdt van het gezinsleven en het zorgen voor iedereen die haar lief is. De drukte om haar heen probeert zij te ontvluchten door te mijmeren onder de ginkgo.
Het boek voert je vervolgens mee door de levens van de zes hoofdpersonen in het boek, iedereen heeft een bijzonder verhaal met ups en downs.
Ook een bijzonder familiegeheim wordt langzaam onthuld, dit is zelfs spannend, de afloop is niet voorspelbaar, maar welk drama er ook beschreven wordt de familieband blijft.
Het verhaal trekt je mee in de tijd en in de levens van de zussen en hun ouders, de verschillende karakters van deze mensen worden heel mooi geschetst. Als je er éénmaal in begint te lezen is het moeilijk weg te leggen, je blijft je afvragen wat staat me nu te wachten …………
Ik vind het boek meer dan de moeite waard, een echte aanrader, het is te hopen dat de schrijfster inspiratie heeft voor een volgend boek, ik verheug me er nu al op.

Meer recensies van Ans Duquesnoy