Aangrijpend levensverhaal

Anton van Alphen 10 februari 2020
Ester, zonder h, heeft een zware jeugd. Enig kind en woonachtig in een flat. Vader en moeder vaak in strijd met elkaar. En waarom? Voor de jonge Ester een onbegrijpelijk situatie. Al beseft ze dat pas op latere leeftijd. Haar moeder blijkt depressief te zijn en dit drukt een zware stempel op de sfeer. Het verhaal wisselt af tussen een volwassen Ester, die samenwoont met haar vriend Tom en haar jeugd. De volwassen Ester krijgt steeds meer persoonlijke problemen. Er zijn strubbelingen thuis en op haar werk. Ester lijkt ook te maken te krijgen met depressies. Ze maakt heftige situaties mee. Na een ernstig voorval tijdens een buurtfeest krijgt Ester hulp. Na veel gesprekken en flashbacks zien we een andere Ester.
Het verhaal leest makkelijk en lijkt zeer realistisch. Je wordt als het ware meegenomen in het leven van Ester.

Meer recensies van Anton van Alphen