Een ontdekkingsreis

Anton van Alphen 03 november 2023
Helena is een jonge vrouw. Ze woont samen met Taco en werkt. Ondanks haar drukke bestaan, voelt ze zich niet gelukkig. Via social media is ze in contact gekomen met Raavi uit India. Helena heeft besloten naar India te vertrekken om Raavi te ontmoeten en als het kan ook op zoek te gaan naar haarzelf.
In India is het eerste contact met Raavi een grote verrassing. Dit gaat later over in een ontdekkingsreis. Zowel van het land India als ook in haar persoonlijkheid. Met vele ups en downs leert Helena steeds beter wie ze is en wat haar geluk brengt. Maar of ze ook met voldoening aan haar kennismaking met India terugkijkt?

Alle kleuren van de nacht is geschreven door Sanne Helbers. Haar schrijfstijl vind ik heel soepel. De pagina’s lezen heel fijn. Dit boek beschrijft de grote cultuurverschillen tussen India en Nederland. De positie van vrouwen is heel anders. En het is zeer confronterend hoe wordt omgegaan met vrouwen als blijkt dat de seksuele voorkeur afwijkend is dan de maatschappij verwacht.

Meer recensies van Anton van Alphen