Duizend hoog

Aspen 27 april 2020
Duizend hoog speelt zich af in 2118. In New York staat een duizend verdieping tellende flat. De rijken wonen boven en hebben allemaal luxe gadgets tot hun beschikking terwijl de arme onderin wonen en van deze luxe niks mee krijgen. Er worden 5 tieners gevolgd, Leda die een geheime verslaving heeft, Eris waarvan haar hele leven uit elkaar valt, Rylin een arm dienstmeisje, Watt een technicus en Avery het perfecte meisje dat op de 1000e verdieping woont. Alle 5 hebben ze hun eigen geheimen en problemen.

In het begin moest ik echt even in het verhaal komen. De verschillende personage hebben allemaal hun eigen hoofdstukken waarin we ze volgen. Hierdoor leer je ze persoonlijk kennen maar ook door de hoofdstukken van anderen. Ik vond de vele personages vooral wat verwarrend ook omdat sommigen weer hun eigen vrienden en kennissen hebben. Maar naarmate ik iedereen leerde kennen kon ik de verhaallijnen beter uit elkaar houden. Alle personage waren ook op de een of andere manier met elkaar verbonden wat het geheel interessant maakte.

Het leven in de toren sprak mij erg aan. Natuurlijk was er de duidelijke verdeling tussen arm en rijk maar de toren leek een stad op zichzelf. Er zijn straten in de toren, verschillende scholen, supermarkten en parken. Ook de technische snufjes waren interessant om te lezen. Een leuke en bijzondere omgeving om over te lezen.

Hoewel het wel leuk een verhaal was krijgt het van mij 3 sterren. Vooral in het begin ergerde ik mij eraan dat iedereen zo veel geheimen had voor elkaar. Dit is natuurlijk een groot deel van het verhaal maar ik heb vaak genoeg gedacht ‘praat gewoon met elkaar’. Maarja als ze dat hadden gedaan was er natuurlijk niet zo’n interessant verhaal uitgekomen. Toch is dit wel iets waardoor ik minder van het verhaal heb genoten. Ik zit dan ook een beetje te twijfelen of ik verder ga met de serie.

Meer recensies van Aspen